Export, de volgende stap
U heeft de eerste stappen over de grens gezet. Dat heeft veel tijd, energie en geld gekost. Gelukkig staan er de eerste opdrachten tegenover. Dat voelt goed. Toch heeft u het gevoel dat het beter kan. Maar hoe? U moet immers uw aandacht verdelen tussen enerzijds uw bestaande werkzaamheden en anderzijds het ontwikkelen van de exportgroei.
Er ontstaan vragen zoals de kritische afweging van de maximale inspanning. Is de positionering van uw product optimaal? Is de inzet van uw communicatie(middelen) efficiënt en effectief? Kortom, haalt u het maximaal haalbare uit uw klantcontacten en marktbewerking? Diverse overwegingen komen op uw pad. Zo kunt u bijvoorbeeld kiezen voor exclusiviteit ter vergroting van het marktaandeel of zijn er mogelijkheden om cross-selling toe te passen. Dat doet een beroep op de capaciteit van uw interne organisatie, terwijl ook de externe ontwikkelingen de nodige aandacht vragen. EXPORT PROOF kan u van dienst zijn bij het vinden van de juiste balans.